Jahan Jarrah Espadana Company was established in 1985.This group has been widely active in the field of production and supply of medical, laboratory and dental equipment and has played an effective role in the supply and production cycle of these products for the health of the people.Among the products of this company, we could mention all kinds of bandages for almost 40 years old of experience.Types of hospital beds,Revival trolley,Transporters,Wound dressing

میزان کیفیت تجهیزات پزشکی از نظر کارایی و عملکرد، به این بستگی دارد که چند بار قصد استفاده از آنها را دارید و میزان ماندگاری آنها برای شما تا چه مدت زمانی باشد. در واقع کیفیتی را خریداری کنید که متناسب با نیاز شما باشد. همیشه نیازی به خرید بهترین کیفیت نیست.

– IEC. استانداردهای بین‌المللی برای ایمنی الکتریکی تجهیزات الکتریکی و الکترومکانیکی است و به‌عنوان مثال در یخچال و فریزرها کاربرد دارند. IEC 601 یک استاندارد بین‌المللی خاص برای تجهیزات پزشکی برقی و مکانیکی بی‌خطر برای استفاده کارمندان و بیماران است.
– ISO. استانداردهای بین المللی برای مدیریت کیفیت کالا است. ISO 9000-9004 یک سری استاندارد است که کیفیت فرآیندهای تولید، طراحی و توسعه، ساخت، نصب و خدمات را شامل می‌شود. در حال‌حاضر استانداردهای ISO برای کلیه تجهیزات پزشکی وجود ندارد، اما به عنوان نمونه برای سرنگ‌ها، سرسوزن‌ها، انواع دستکش و ابزارهای اندازه گیری استفاده می‌شوند.
– علامت CE. وجود این علامت، نشان می‌دهد که یک محصول با استانداردهای بخشنامه اتحادیه اروپا مطابقت دارد. معمولا در مورد لوازم استریل پزشکی کاربرد دارد.
– مشخصات فارماكوپه. این خصوصیات، مشخصات كيفي را براي متداول‌ترين داروها و برخي لوازم پزشكي، مانند باند، نوار و سواب ارائه مي‌دهد. درحال‌حاضر فارماكوپه‌های مهم شامل انگلیس (BP)، اروپا (EP)، ایالات متحده (USP) و فارماکوپه بین‌المللی (WHO IP) است.
– گواهینامه‌های کیفیت یا گواهینامه‌های صادراتی. این‌ها مطابق با استانداردهای مختلف ملی و منطقه‌ای مانند ISO 9000 یا معادل EN 29000 صادر می‌شوند.

وسایل و تجهیزات ساخته‌شده از کاربید تنگستن دوام بسیار بالایی دارند، اما گران‌قیمت‌ترین هستند، اما وسایل ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ با کیفیت خوب و دوام بیشتر از وسایل پلاستیکی، قیمت معقول‌تری دارند. وسایل ساخته‌شده از آلومینیوم بسیار سبک‌وزن هستند، اما راحت‌تر از وسایل ساخته‌شده از آهن یا فولاد ضدزنگ خم می‌شوند و آسیب می‌بینند. تمیزکردن وسایل فلزی که به‌راحتی زنگ می‌زنند دشوار است. به‌همین‌دلیل، اطمینان حاصل کنید که ابزار فلزی که خریداری می کنید، دارای یک پوشش پلیمریزه، روکش پلی‌استر، روکش اپوکسی یا از جنس فولاد ضدزنگ با کیفیت خوب هستند. وسایل شیشه‌ای شکننده هستند و بعضی از آنها قابلیت استفاده مجدد را ندارند. به‌همین‌دلیل، بسیاری از وسایل اولیه از پلاستیک ساخته می‌شوند. پلاستیک به‌راحتی نمی‌شکند، وزن کمتری از شیشه دارد و استفاده از آن ایمن‌تر و حمل‌ونقل آسان‌تری دارد.

درصورت امکان قبل از خرید، کیفیت برچسب کالا و بسته‌بندی تجهیزات را بررسی کنید. برچسب کالا باید شامل اطلاعات مربوط به کشور مبدا، تاریخ تولید و در صورت لزوم تاریخ انقضا و دستورالعمل‌های نگهداری تجهیزات باشد. همچنین شامل اطلاعاتی است که بعضاً به صورت نماد ارائه می‌شوند، تا برای هر کاربر صرف نظر از زبان او قابل فهم باشد. نوع بسته‌بندی تجهیزات باید از آنها در برابر آسیب و یا خراب‌شدن هنگام حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی محافظت کند.

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین عامل در خرید وسایل و تجهیزات باکیفیت، توجه به تولید‌کننده و عرضه‌کننده آنها است. کیفیت استانداردهای تولید از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. فقط از یک تولید‌کننده و عرضه‌کننده مجاز و معتبر تجهیزات خود را تهیه کنید. قبل از خرید، از آنها بپرسید که کدام یک از استانداردهای ایمنی و عملکردی را رعایت می‌کنند. از خرید موارد کپی‌شده از یک مارک مشهور اجتناب کنید، زیرا اینها معمولاً از کیفیت پایینی برخوردارند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیستند. گاهی‌اوقات خرید تجهیزات جدید نسبت به موارد دست دوم که عمر محدودی دارد، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. دستیابی به لوازم جانبی، مواد مصرفی و قطعات یدکی برای مدل‌های قدیمی که دیگر ساخته نشده‌اند، می‌تواند مشکل باشد. بنابراین به مدل دستگاه باکیفیت و موردنظر خود دقت کنید.

معمولا شرایط استفاده، تمیزکردن و نگهداری تجهیزات پزشکی باکیفیت، برای کارکنان آسان‎تر است. تولیدکننده یا عرضه‌کننده آنها در صورت خرید، خدمات آموزشی (کتابچه راهنمای کاربر) و سایر خدمات پشتیبانی (گارانتی و ضمانت کالا) ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به تعمیر، تولیدکننده طبق گارانتی آنها را تعویض و یا تعمیر می‌کند.
اصولا تجهیزات و وسایل باکیفیت‌تر گران‌تر هستند، اما خرید آنها نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و تضمینی برای حفظ امنیت و سلامت بیمار است.

This post is also available in: Arabic Persian

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

code