Jahan Jarrah Espadana Company was established in 1985.This group has been widely active in the field of production and supply of medical, laboratory and dental equipment and has played an effective role in the supply and production cycle of these products for the health of the people.Among the products of this company, we could mention all kinds of bandages for almost 40 years old of experience.Types of hospital beds,Revival trolley,Transporters,Wound dressing

بیمارستان خانه دوم بیماران و پرستاران است از آنجا که فضا و حریم شخصی بیمار در بیمارستان محدود است باید شرایطی را پیش بینی کنیم تا حداکثر آرامش و راحتی ممکن برای بستری شدن و استراحت بیمار و نیز ارائه مراقبت های درمانی توسط تیم درمانی بخصوص پرستاران و پزشکان فراهم آید.  به همین منظور در این قسمت به موضوع تخت های بیمارستانی می پردازیم:

تخت بیمارستانی (Hospital  bed) عبارت است از تختی که برای استراحت بیمار در طول ۲۴ ساعت بستری بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار فیزیکی و مکانیکی تخت زایمان

تخت‌های ویژه زایمان از سه بخش عمده تکیه‌گاه، محل نشستن و دراز کشیدن و محل قرار گیری پاهای بیمار تشکیل می‌شوند و دارای ضربه گیر و چرخ‌های بزرگی هستند که امکان حرکت سریع و راحت تخت را در راهرو‌ها و سطوح مختلف فراهم می‌کند. همچنین در وضعیت‌های اورژانسی، تجهیزات ضروری احیا قابل اتصال به تخت هستند.

در بعضی از انواع تخت‌های زایمان، امکان اتصال قطعات اضافی به منظور رفع نیازهای مادر قبل و بعد از زایمان مثل محافظ پای بیمار، ظرف جمع آوری مایعات فیزیولوژیک و مایعات حاصل از شستشوی بیمار وجود دارد. تجهیزات مختلفی (تجهیزات الکتریکی، هیدرولیکی و گازی) نظیر جای دست بیمار، مسکن‌های گازی، تشک‌های هوا و غیره به منظور کنترل سلامت و فراهم کردن آسایش زن باردار باید در دسترس باشد. همچنین تخت‌های جدید برای اهداف مراقبتی قبل زایمان، حین زایمان و پس از آن پهن‌تر از مدل‌های قدیم طراحی می‌شوند.

تخت‌های بیمارستانی ارتوپدی

یک تخت ارتوپدی با ملحقات آن با مکانیزم چرخ دنده و یا با استفاده از پیستون‌های هیدرولیک بالا و پایین می‌شود. در سیستم هیدرولیک ممکن است کنترل دستی یا الکتریکی باشد. این تخت‌ها مجهز به تونل‌های عبور دهنده اشعه ایکس هستند که امکان وارد کردن کاست اشعه ایکس زیر قسمتی از بدن بیمار را فراهم می‌کند. در برخی از تخت‌ها  بخش فوقانی تخت به صورت کشو قابلیت جابجا شدن دارد که شرایط قرارگرفتن بیماردر C-ARM  فلوروسکوپی را فراهم می‌کند.

تخت بیمارستانی جراحی

این تخت‌ها جهت انجام عمل های جراحی مختلف در وضعیت های متفاوت در اتاق عمل بکار رفته و غالبا به صورت سطح‌های متحرکی ساخته شده‌اند که بالا و پایین رفتن سطح در آن به راحتی امکان پذیر شود. این طراحی بدن بیمار را به طور کامل حمایت می‌کند. قطعات مختلفی امکان اتصال به این تخت‌ها را دارند که تخت را برای هر دو نوع جراحی اعضای فوقانی و تحتانی بدن آماده می‌کند.

This post is also available in: Arabic Persian

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

code