Jahan Jarrah Espadana Company was established in 1985.This group has been widely active in the field of production and supply of medical, laboratory and dental equipment and has played an effective role in the supply and production cycle of these products for the health of the people.Among the products of this company, we could mention all kinds of bandages for almost 40 years old of experience.Types of hospital beds,Revival trolley,Transporters,Wound dressing

برای داشتن دندان‌های سالم باید حتما و به طور دائم از آنها مراقبت کرد. در واقع افرادی که دارای دندان‌های سالم و زیبایی هستند نیز نباید از مراقبت کردن از دندان‌هایشان غافل شوند. در اینجا به چند نکته از مهم‌ترین نکاتی که باید به طور منظم برای داشتن دندان‌های سالم رعایت شوند، اشاره خواهیم کرد.

حداقل دو بار در روز مسواک بزنید:

مسواک زدن از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی سلامت دندان‌ها می‌باشد. مسواک زدن در شب از تجمع پلاک و میکروب در طول روز روی دندان و لثه جلوگیری می‌کند. نحوه‌ی صحیح مسواک زدن دندان برای از بین رفتن میکروب و پلاک و جلوگیری از التهاب لثه و خراب شدن دندان‌ها بسیار حائز اهمیت است. مسواک زدن معمولا باید حداقل 2 دقیقه طول بکشد و حدالامکان از مسواک‌هایی با برس نرم استفاده کنید.

از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید:

خمیر دندان حاوی فلوراید بسیار تاثیرگذارتر از خمیر دندان حاوی مواد سفید کننده است. زیرا فلوراید به خوبی از مینای دندان محافظت می‌کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. بنابراین برای مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در دهان و دندان حتما از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید.

استفاده از نخ دندان:

نخ دندان قسمت‌های میانی دندان که با مسواک تمیز نمی‌شوند را تمیز می‌کند. بنابراین در صورت عدم استفاده از نخ دندان، ممکن است باکتری‌ها در این قسمت‌ها باقی بمانند و به مرور زمان باعث پوسیدگی و از بین رفتن دندان‌ها شوند. نحوه‌ی صحیح استفاده از نخ دندان نیز بسیار مهم است و هنگام نزدیکی به لثه‌ها مراقب باشید که آرام‌تر این کار را انجام دهید تا باعث خونریزی لثه نشود. استفاده از نخ دندان تنها برای از بین بردن مواد غذایی که بین دندان‌ها باقی مانده است، نیست، بلکه برای از بین بردن و کاهش تجمع پلاک و میکروب نیز موثر است.

حداقل کردن میزان مصرف مواد غذایی شیرین:

مواد غذایی شیرین باعث تولید اسید در دهان می‌شوند که به مرور زمان منجر به فرسایش مینای دندان و پوسیدگی دندان خواهد شد.

نوشیدن آب:

به طورکلی نوشیدن آب برای سلامت کلی بدن مفید است. اما به طور خاص نیز برای داشتن دندان‌های سالم سعی کنید در طول روز زیاد آب بنوشید. نوشیدن آب باعث می‌شود برخی از مواد شیرین یا چسبنده که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، از بین بروند.

This post is also available in: Arabic Persian

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

code